Page 17 - Yıldız'da Yaşam Sayı-5
P. 17

mesi daha rahat sentez yapabilmemizi, fikir üretebilmemizi sağlıyor. Aslında hiçbir zaman sıfırdan fikir üretmiyoruz; beynimizin yaptığı sentezlerle çeşitli noktalardaki verileri birleşti- rerek özgün bir veri oluşturuyoruz. Dolayısıyla görsel çeşitlilik, inanılmaz bir sentez yeteneği ortaya çıkarıyor. İkincisi içerik; oluşturduğunuz yapılarda donanım ve malzeme çok ön plana çıkıyor. Günümüzde malzeme konusunda o kadar çok alternatifiniz var ki bunlardan yarar- lanıp kurgusal ve yapısal sentezler oluşturmak mümkün. Bu sayede doğru yerde doğru malzemeyi kullanma şansı da yakalıyorsunuz. Son olarak bağlam; kimin için, ne zaman, ne- rede ve nasıl bir proje yapacağınızı müşteriler belirliyor. Çünkü çeşitli kişilerin/kurumların yönlendirmeleriyle üretim sürecine giriyorsu- nuz. Dolayısıyla işin içine farklı beklentiler de giriyor. Biz de tasarımlarımızda fikir, içerik ve bağlam çeşitliliğinden faydalanıyoruz.
Biraz detaya girersek... Zeminde parke uygulamaları konusunda nasıl bir çizgi takip ediyorsunuz?
Zeminde parke kullanımını üçe ayırmakta fayda var. Masif, lamine ve laminant parke uygulamaları. İlk alternatifin uygulanması
için oldukça uzun bir süreç gerekli. Lamine parkeler ise önceden işlemden geçirilmiş olduğundan zeminde daha hızlı bir uygulama sağlıyor. Fakat burada da malzeme çeşitliliği gerçek ahşap dokuların sayısıyla sınırlanıyor. Laminant parkede sınırsız yüzey ve renk
çeşitliliği söz konusu. Bunu sağlayan da yonga levhalardan oluşturulan bir taşıyıcı yüzey üze- rinde yapılan dekor baskısı. En büyük avantaj- ları; masif malzemelere göre daha az maliyetli ve uygulanmasının daha kolay olmasının yanı sıra az zamanda az iş gücüyle uygulanabil- mesi ve döşendiği anda kullanılabilmesi. Bu nedenle günümüzde birçok projede zeminde laminant parke kullanıyoruz.
Ahşap bazlı panel ürünlerde yüzey ve do- kunun önemi hakkında neler söylersiniz? Yüzey ve doku, tasarımın değdiği her alanda çok önemli. Çünkü insanın objeye temas etti- ği ve temastan önce görsel iletişim kurduğu yer, yüzey. Ahşap bazlı levhalar, günümüz-
de tasarımın birçok alanında kullanılıyor. Mimaride, iç mimaride, mobilya ve ürün üretiminde... Her alana yayılmış durumda. Bunun sebepleri; üretim kolaylığı, maliyetin düşük olması ve ürünün kullanım kolaylığı. Her zaman çok çabuk sonuç alabildiğimiz bir ürün. Biz de birçok uygulamamızda kullanı- yoruz. Özellikle fuarlarda kullanılmak üzere ürettiğimiz stantlar için ahşap bazlı levhaları kullanıyoruz. Yüzeyleri günümüz teknolojisiyle o kadar gelişti ki doğal ya da yapay her türlü dokuyu üzerine uygulayabiliyoruz.
Bir yapı öğesi olarak kapıların kullanı- mının geçmişten günümüze değişimini nasıl değerlendirirsiniz?
Kapıların hepsinin ayrı bir kimliği vardı -ki
Anadolu’da birçok tarihi dokuda ve günümüz- de de kullanılan kapılarda bu durum mev- cuttur. Yapıların dış kapıları özellikle içeride yaşayanların bir nevi kartviziti gibi. Örneğin bir kervansaray düşünelim: Özellikle taç kapı dediğimiz ana giriş, uzun mesafeden kervanın nereye yöneleceğinin, yapının içine nereden girebileceğini algılanması için yapının çevre duvarlarından yüksektir. Ben buradayım
diye kendini belli eder. Kapıları tamamlayan elemanlar (zilleri, kollar, kulplar) da çok fazla detay verir aslında içeride yaşayanın kimliği veya geçmişi hakkında. Günümüzde dış mekan kapıları maalesef birbirine benzemeye başlamış durumda. İç mekanlarda değişiklik gözlemlenmeye başlasa da birbirine benze- yen o kadar çok uygulama var ki. Bu geç- mişten günümüze bir kimlik yitimini ortaya çıkarıyor. Diğer yandan malzeme çeşitliliği ve ahşap bazlı panellerin kullanımı kapılardaki uygulamayı çok çeşitlendirdi.
Yaptığınız işlerde Yıldız Entegre’nin ürünlerini kullanıyor musunuz?
Özellikle ahşap bazlı levhaları mobilya üre- timinde, iç mekanların yüzey üretimlerinde, fuar stantlarında zeminde, duvarda yoğun olarak kullanıyoruz. Bizim için en önemli özel- liği dokunun rengi neredeyse sınırsız olması, ikinci olarak da uygulama kolaylığı ve hızı. Günümüz temposunda tasarımın üretimine yönelik uygulamalarda bu hızı yakalamak zorundayız.
  15





















































































   15   16   17   18   19